Frukost. Vi åt inte frukost på hotellet, utan vi åt på olika caféer. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnen på där vi åt (förutom "au bon pain"), men det är hur lätt som helst att hitta något lätt och mysigt frukostställe. Det finns någon runt varje hörn liksom!! Det är bara att ta det första bästa;)
Lunch/Middag.
 
The Boathouse. Jag rekommenderar The Boathouse till 110%. Jag nämnde tidigare att jag tyckte det var ett måste att äta lunch/fika i Central Park och detta är en underbar, mysig och "fin" restaurang där man kan sätta sig och äta lunch, kanske till och med middag (?) eller ta en efterätt. Det är en väldigt känd restaurang, så jag rekommenderar att ni bokar tidigare! Största rekommendation typ:P Som sagt finner ni The Boathouse i Central Park.
Café Habana. Godaste lunchen jag ätit, någonsin. Denna café/resturang hittar ni i Soho! Vet inte hur jag ska förklara min kärlek till den. Tänk er att ni gått runt i själva "city:n" i new york och att ni sedan kommer till Soho (lite mer hemtrevligt ställe där alla känner varandra och det är lite "risigt" på ett bra sätt liksom) och kommer till ett helt annorlunda café/restaurang jämfört med finrestaurnager t.ex. The Boathouse som man hittar *in the city*. Det var liksom jättelitet, slitet, alla kända varandra, alla satt och skrattade och typ dansade och det var lite "ghetto" i det hela. Det var så underbart och en sådan kontrast från vad man sett i staden!!! De är kända för sina majskolvar och jag kan stolt stötta det. Beställde en sallad (med majskolv, vanlig majs, sallad och blablabla) med grillad kyckling och bröd och det var det godaste jag ätit, någonsin. Aldrig i hela mitt liv har jag ätit upp en hel sallad, och nu gjorde jag det. 10/10 till miljön, maten och servicen. Ett MÅSTE om ni är i Soho. 
Café/bakery

Magnolia bakery. Finns så många fina cafér och så, men någon som jag tyckte var extra god var Magnolia Bakery. Det är ett café jag rekommenderar!!!! Grymt goda bakelser som även är hur fina som helst, hihiih. 
The Standard (grill). Det hette något liknande, haha, någonting med Standard i alla fall! Det är i vilket fall som helst en grymt populär, fin och god restaurang där vi åt middag!! De är kända för sin efterrätt, vilket var hur gott som helst verkligen; det var chokladmousse, grädde, glass, brownies, choklad osv. Mmmmm... Och sedan avr middagen en av de godaste också!! Åt em underbart god bacon cheeseburgare och så fick man mini fries, (det var definitvt dom godaste fries jag ätit) och ja, allt var jättebra där. Ni kan hitta denna på Washington Street (13 street). 
Little italy. Vi fick aldirg chansen att äta i Littly Italy, men jag har hört att det är väldigt mysigt att äta där!!! Om ni har tid och får chansen är det kanske värt ett försök?:)
 
Anonym

Kan du visa vad du köpte på VS+PINK, Abercrombie&Fitch och Hollister? :))

Anonym

Hade du med dig din kamera när ni var ute och shoppade i New York? Tog du mest bilder med din kamera/mobil? :))

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress