Beskriv Tilda med 3 ord. 
Mamma: Stabil, trygg, härlig
Pappa: Pålitlig, omtänksam, snäll
Noah: Smart, snäll, omtänksam
Thelma: Snäll, snygg, duktig

Vad är det bästa/sämsta med Tilda? 
Mamma: Bästa= hon får andra människor (inklusive mig) att känna sig som bättre människor, Sämsta= stökig
Pappa: Bästa= hon är väldigt målinriktad, Sämsta= dålig på att städa
Noah: Bästa= hon hjälper mig med tjejer;), Sämsta= hon är för bra i skolan så jag känner press;)
Thelma: Bästa= att hon är bra på handboll, Sämsta= när hon inte leker med mig
Är hon stökig av sig? Hjälper hon till mycket?
Mamma: Hon är stökig av sig enligt mig! Hjälper inte till jättemycket;)
Pappa: Ja hon är stökig av sig, men skulle det knipa så hjälper hon till!

Vad gillar hon att göra? 
Mamma: Kolla på serier och äta onyttigheter, vara med kompisar
Pappa: Vara med kompisar och resa!
Noah: Låsa in sig på rummet och kolla serier
Thelma: Spela handboll, leka med kompisar, gå i skolan (kommentar från mig: sista stämmer inte!!)
Hur är din relation med henne? 
Noah: Jättebra! Vi snackar mycket, om allt möjligt, t.ex. skola & tjejer
 
Vad tjafsar du och Tilda oftast om? Kan ni prata om "personliga" saker med varandra som relationer osv.? 
Noah: Vi kan tjafsa om platser i bilen, på flyget, att hon vill vara ensam på sitt rum när jag vill umågs och städning typ! Som jag sa kan vi absolut prata om personliga saker, jag berättar mycket för henne

Vad är det roligaste att göra med Tilda när ni är utomlands? 
Thelma: Bada med henne och shoppa!
 
Är du stolt över Tildas handbollsspelande? Händer det ofta att ni jämför era sporter med varandra och "tävlar" om vem som är bäst?
Noah: Det är klart att jag är stolt. Roligt att driva med varandra om hur det går och sådär. Vi jämför på skoj ibland men inte så ofta!
 
Tycker du att det är vanligt med Tilda att hon bryr sig mycket om sitt utseende och kläder? Vad har du för åsikt om det isåfall? Min pappa tycker nämligen att jag är världens brat som står framför spegeln i 10 min och fixar mig innan skolan, eller när jag bara tar en enda selfie!
Pappa: Hon är inte den som står framför spegeln hela tiden, utan hon speglar sig ovanligt lite jämfört med andra tjejer i den åldern skulle jag säga. Men det här med selfies är hon bra på! Vad det gäller utseende och kläder så bryr hon sig väl om det en hel del men det är inte det viktigaste för henne i livet, mer ett intresse.
 
Är det jobbigt att Tilda bloggar och behöver ta bilder överallt? 
Noah: Det är inte jobbigt att hon bloggar osv men när jon tvingar mig ta massa bilder på henne till bloggen är det jobbigt
Får Tilda det hon vill, om hon vill ha ett par dyra skor för tex 4000 tusen hade hon fått dom då? 
Mamma: Ibland, men oftast är hon duktig på att hålla sin egen ekonomi och betala själv!
 
Händer det att ni blir igenkända på stan? Även när ni går själva? 
Pappa: Ja det händer väl!
Mamma: Inte jag i alla fall;)
Noah: Svårt att veta om man blir "igenkänd" för det är inte direkt så att folk kommer fram till. Sen om de vet vilka vi är vet jag inte. 
Thelma: Ja, i Kina ville folk ta bild med mig och det var roligt
 
Brukar ni tre (Tilda, Thelma, Noah) hänga ensamma och hittar på saker ofta? Isåfall vad? 
Noah: Nej, jag och Tilda kan snacka på kvällar ibland, annars umgås vi ofta när vi är utomlands och på semester. Då hänger vi ofta! Thelma träffar jag mest när jag blir tvungen att vara barnvakt;)
Thelma: Nej, men vi brukar spela Chicago tillsammans ibland
Hur har ni med tider på helgerna? Jag är i samma ålder som Tilda, även första barnet och får nästan aldrig vara ute senare än tolv eller ett. Har ni någon gräns eller är det Tilda själv som bestämmer?
Pappa: Vi vill alltid veta var hon är och vad hon gör, vet vi det kan hon få vara ute senare! Dock inte åka hem själv. 
Mamma: Om hon tar sällskap med kompisar får hon vara ute senare men vi vill inte att hon åker hem själv. Vi litar på henne och Tilda har alltid varit skötsam, så vi ger henne mycket frihet. 
Anonym

Vilken mascara använder du till vardags? Tacksam för svar här i kommentarsfältet :)

Svar: En från kicks! Ibland använder jag Volume Million Lashes Extra Black (l'oreal) också:)
Tilda Alexandersson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress