6 september 2017

SYSKON TAG

Svar på frågor

1. Hur många syskon har du?

- Jag har två syskon. Min lillebror Noah, snart 16 år, och min lillasyster Thelma, 8 år. 

2. Vem är äldst/yngst?

- Jag är äldst, Noah är mellan, Thelma är yngst. 

3. Vad är bra och mindre bra med ditt/dina syskon?

- Vi har en väldigt bra relation alla tre måste jag ändå säga, och det bästa är väl därför kanske att vi trivs bra med varandra. Om man ska gå in på detalj är en bra sak med Noah att han är väldigt mogen för sin ålder, och en bra sak med Thelma att hon är väldigt ambitiös för att vara så liten. En dålig sak med Noah är dock att han är LATARE än vad jag är (och då är det illa!). En dålig sak med Thelma är att hon har en tendens att vara lite divig av sig, haha.

4. Roligaste/bästa minnet?

- Jag och Noah har ju haft många fler år tillsammans än vad Thelma har med oss. Jag har massvis med roliga minnen från när jag och Noah hängde med pappa (och mamma) på bland annat EM! Annars tycker jag att resorna vi tre gjort tillsammans under åren är de bästa minnerna för det är nästan den enda tiden det bara är vi som umgås. Att resa blir faktiskt mycket roligare när Thelma och Noah är med (tro det eller ej). 

5. Beskriv ditt/dina syskon med ett ord

- Noah: omtänksam

- Thelma: livlig (haha, nej men har aldrig träffat en 8åring som är så energisk, pratglad och sportig av sig)

6. Vad bråkar ni oftast om?

- Oj, det varierar väldigt mycket... Jag och Thelma kan väl småtjafsa lite när jag exempelvis är med kompisar och hon självklart aaaaaalltid måste vara med. Annars bråkar vi inte så ofta faktiskt! Jag och Noah bråkar inte heller ofta, men när vi väl gör det så handlar det mycket om "orättvisor" och "vem som är den skyldige". Thelma och Noah bråkar väl mest ofta av oss haha, och det handlar om att Noah blir klängig och provocerar Thelma, medan Thelma samtidigt vill ha avstånd och tar illa upp. 

7. En sak som du kan göra som inte ditt/dina syskon inte kan göra? 

- Ta ansvar, tror jag faktiskt. I don't blame them though, för de är trots allt yngre än vad jag är också! Ända sen jag var liten har jag varit väldigt bra på att organisera och ta ansvar över mig själv och mina saker. Mamma och pappa har liksom aldrig någonsin behövt vara på mig när det gäller skola eller träning, så som de dock väldigt ofta är på Noah. Thelma är ju mycket yngre än oss andra så hon har ju inte direkt hunnit bevisa att hon är ansvarsfull än, I mean- hur mycket ansvar har man som 8 åring egentligen? Dock ser jag att hon har lite tendens att vilja göra det hon ska göra (typ läxor osv), så vem vet! 

8. En sak som dina syskon kan göra men inte du?

- En sak Thelma är bättre än både mig och Noah på är att ta plats, vara framåt och social. Klart att jag och Noah är det när det väl gäller, men Thelma liksom dras till centrum hela tiden haha. Hon pratar med allt och alla, om allt och alla utan att tveka en sekund innan! Lite charmigt faktiskt...

- En sak Noah är bra på som åtminstone jag inte är lika bra på är att våga vara bäst i sin sport. Jag klarar av pressen i skolan, men i handbollen är jag en sån som hellre safear och är säker på att jag inte gör fel, än att våga ta för mig och antingen prestera bäst eller misslyckas helt. Noah däremot har väldigt bra nerver, och trots att han har mycket press i fotbollen tack vare pappa och att han i allmänhet är så duktig, så lyckas han alltid behålla lugnet och prestera på topp ändå!  

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress