10 januari 2018

WHAT HAPPENS NEXT?

Allmänt

Sneakpeek på min studentmössa, iiiiih
 
Fick en fråga om vad jag har för planer efter studenten och tänkte att det (för vissa) kanske skulle vara intressant att få läsa om. 
Kan inleda med att säga att jag inte har någon aning om vad jag ska göra efter studenten. Eller, vet ni vad, that's a lie. Problemet är väl snarare att jag inte vet vilket av de alternativ jag har som jag ska välja! En sak som är hyfsat säker är i alla fall att jag inte vill plugga vidare direkt, utan vill ta ett år ledigt från allt plugg och all skola. Kan dock inte bekräfta detta till 100% än...
 
Annars har jag väl en del faktorer som påverkar hur jag då ska spendera mitt "lediga" år efter studenten. Först och främst är det handbollen som har stor påverkan. Om jag nu ska fortsätta träna med A-laget nästa år kommer jag varken kunna resa (endast på sommaren isåfall) eller börja plugga i en annan stad (vilket är det jag vill när jag väl ska börja plugga). Om jag nu skulle börja plugga i exempelvis Lund eller Stockholm, som jag är mest inne på just nu, skulle jag med störst sannolikhet inte byta till något lag där. Isåfall kanske jag bara hade tränat med något lag i den staden på skoj, men tror inte det skulle bli samma sak som här i Göteborg med Önnereds HK. 
 
Om vi säger att jag inte längre ska spela handboll har jag varit väldigt inställd på att få resa i någon månad med någon kompis för att få "upptäcka världen" och testa någonting nytt. Skapa nya minnen och erfarenheter liksom! Oavsett om det blir handboll eller resande så har jag fått jobb hos mamma som gör att jag kommer ha möjligheten till vad det nu än blir - dvs. jobba och träna, eller jobba och sedan resa. Det är skönt! Slipper oroa mig för att hitta ett jobb...
 
Vad det gäller resor tänker jag mig isåfall att jag först jobbar, som sagt, och sedan åker iväg på en längre resa med någon kompis. Jag skulle väl inte vilja påstå att jag är en back-pack typ av tjej, utan skulle nog hellre föredra att bo & jobba i USA eller någon annan "storstad" istället. Så isåfall blir det nog en sådan resa!
 
Sedan har vi ju även pojkvännen min som påverkar mina beslut. Man vet ju inte än hur det ser ut mellan oss då eftersom det är en hyfsat lång tid kvar innan det är aktuellt! Men vill kanske inte vara borta i ett halvår om vi nu fortfarande är tillsammans. Jag som kan tänka mig att plugga i Lund är ju också en fördel för oss och vårt förhållande, men samtidigt vill jag inte heller göra för stora beslut utifrån förhållandet BARA heller (sorry Valter<3). 
 
För att sammanfatta lite vill jag säga att det egentligen inte är någon stress med vad jag ska göra, vad jag ska bli, vad jag ska uppnå. Jag har lite alternativ och många faktorer som påverkar hur det kommer att se ut när det väl är dags. Det är skönt att jag har de betyg som krävs för att komma in i princip vart jag vill, vilket är skönt, men sedan får vi se hur det blir med handboll, kille och resor! Är inte så stressad över situationen, to be honest. Tar det som det kommer! Det blir säker bra till slut, eller kanske inte alls hur jag tänkt mig. Men så är det:-) Puss
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress