Hur gör du för att känna dig motiverad på hösten och vintern? 
Svar: Det är inte alltid helt lätt att känna sig glad och motiverad på hösten/vintern... Jag är ju helt klart en summerloveeer! Men jag tror att det bästa man kan göra för att hålla humöret uppe trots kylan och färglösheten är att boka in mysiga aktiviteter och spendera mycket tid med nära och kära. Att jag har 2-3 resor inbokade nu framöver gör att jag blir supermotiverad på hösten och vintern! Tänk även på mysiga högtider, som jul och nyår... Finns en massa kul att göra på vintern. Och det bästa är att man vet att man har en vår och sommar att se fram emot;-)
 
Kan du skaffa youtube? 
Svar: Har faktiskt, helt ärligt, funderat på att starta en liten youtube-kanal! Jag och brorsan pratade om att det skulle vara kul om folk fick följa våra liv och se vad vi har för oss. Insåg dock sedan att jag först och främst är sämst på sådant... har liksom inte blekaste aningen om hur man redigerar eller filmar bra videos. Sedan så ser mitt liv ganska enformigt ut för tillfället:( Bara en massa jobb och träning. Men vi får se! Kanske blir någon video någon gång.
 
Hur lång är du?
Svar: ca 173cm
 
Festar du mycket eller föredrar du myskväll? 
Svar: Svår fråga. Går aldrig ut mer än en gång under en och samma helg (vissa helger går jag inte ut alls, men under sommaren exempelvis går jag kanske ut oftare). Hamnar i olika perioder... Just nu "passar jag väl på" lite att gå ut någon kväll på helgerna just för att vi inte haft några matcher än så länge. Men snart kommer det vara fullt upp med handboll även på helgerna och då kommer det absolut bli mycket mer myskvällar. Längtar så mycket efter att få sitta tillsammans med ett gäng vänner i min nya lägenhet, snacka skit och äta gott...! Samtidigt tycker jag det är kul att gå ut, dansa och träffa folk.
 
TRÄNING
 
Hur ofta tränar du? 
Svar: Olika för varje vecka. Men oftast tränar vi minst 4 handbollspass, 1-2 gympass och sedan 1 match i veckan. 
 
Har du alltid varit bra på handbollen och hur du kom med i alaget?
Svar: Gud nej, haha. Jag spelade i "det otoppade laget" hela min barndom typ. Jag var först och främst sjukt osäker när jag var liten, vågade liksom aldrig riktigt ta för mig eller visa vad jag kunde. Sedan var jag även sjukt kort på den tiden, en nackdel inom handboll haha:-( Men det var väl när jag blev A-flicka som jag började ta för mig mer och tack vare min träningsvilja och motivation så gick det till slut väldigt bra för mig. Jag presterar ännu bättre när jag har folk som tror på mig, vilket fler och fler började göra då. Till slut "upptäckte" A-lagstränaren mig när jag precis skulle bli första års damjunior (dvs för 3 säsonger sedan), och sedan dess har jag tränat och spelat med dem. Sjukt häftig resa egentligen! Har liksom gått från Ö-laget (nej, men det absolut mest otoppade laget) till A-laget, utan några landslagsmeriter eller erfarenheter på t.ex. handbollsgymnasium. Mitt tips till er som drömmer om att få göra liknande är att TRÄNA. Med rätt inställning och vilja klarar man fasiken allt. 
JOBB
 
Vad jobbar du med? 
Svar: På Westal (mammas företag), ett företag som tillverkar och designar belysning till både inom- och utomhusmiljöer. Jag är marknadsansvarig och sköter bland annat sociala medier, hemsida, bilder, kataloger, annonser osv. Men är även innesäljare, vilket innebär att jag lägger mycket order, sköter reklamationer och sitter i kundtjänst. 
MIN LÄGENHET
 
 
Hur har du finansierat din lägenhet? Har du köpt den helt själv eller hjälpte dina föräldrar dig? Kram!
Svar: Har fått en del frågor kring just detta, vilket jag förstår!
Som ni kanske kan gissa har jag inte tillräckligt med pengar för att finansiera hela lägenheten själv, så mina föräldrar har gått in och hjälpt mig! Jag har kommer däremot att betala hela hyran själv + har gått in med mycket av mina sparpengar. Mamma och pappa ser ju det som en investering, och ifall jag t.ex. väljer att plugga utanför Göteborg så kommer vi att hyra ut lägenheten- och då får de pengarna. Så den är liksom inte 100% min, utan man kan säga att jag "delar den" med familjen. Dock är det jag som inreder och bor där! Även jag som står uppskriven som ägare:). Hade varit sjukt häftigt att kunna finansiera den helt själv och en vacker dag hoppas jag att jag har jobbat tillräckligt mycket så att jag faktiskt kan göra det, hihi.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress