5 december 2018

IDROTTSGALAN 2019

Allmänt

Good news!!!!!
I januari nästa år (hur konstigt låter inte det?) ska jag få äran att gå på Idrottsgalan! Har suttit fastklistrad framför TVn och följt den ända sedan jag var liten. Minns hur häftigt jag tyckte det verkade med alla inspirerande idrottare & framförallt att få se min egna mamma och pappa på TV skärmen. I år ska mamma inte med, och då har alltså jag fått chansen att få hänga med pappa dit! Klart att jag tar den chansen;-). 
 
Har i alla fall redan nu börjat fundera över outfit och här ska ni få ta del av min brainstorming:
Less is more... Eller?
Jag vet att svart är rätt så basic och tråkigt, men inför denna gala så är jag faktiskt väldigt inne på att köra på det ändå. Först och främst så är galan mitt under vintern, och en blek Tilda passar iiiiinte i ljusa färger! Man är alltid snygg i svart, oavsett tid på året. Helst vill jag ha en maxiklänning som gärna får gå hela vägen ner, då jag inte känner mig helt bekväm i korta klänningar (once again - BLEK!). Men vill inte heller se ut som en uppstoppad korv så tänker att lite slits eller andra "öppningar" hade varit väldigt snyggt. Blir liksom en kombination av elegans men även lite edge i det hela!
Ni som känner mig väl vet dock att jag egentligen inte är den som gillar att köra safe, utan brukar tycka om färgglada jumpsuits och fräcka former. Är därför även lite inne på att köra på en "kostym-variant", i form av en blazer och matchande byxor, eller en längre blazer som funkar som klänning. Hade varit lite häftigt men är liiite osäker på om jag vågar nu när det är första gången jag är med. 
Anyways... Till den enkla svarta klänningen eller den lite mer speciella kostymen så måste man ju ha en snygg liten väska till. Egentligen är det ju roligt att gå in för det lite mer här om man kör på en enklare klänning, men samtidigt funkar ju de svarta väskorna minst lika bra till ändå! Tänker ju att jag vill ha guldiga detaljer till, så då kan det bli snyggt ihop.
Utöver väskan så kan man ju även gå all in på smycken och detaljer om man kör på en basic klänning/kostym. Jag har ju fått en fettisch för ringar, som ni kanske märkt haha, så det hade varit tacksamt med ett par snygga sådana! De är ju diskreta men kan ändå lyfta en hel outfit. Tror även det hade kunnat vara snyggt med ett par långa örhängen (hittade tyvärr inga bra bilder några... lättare att se i verkligheten liksom). 
 
I slutet av dagen handlar ju allt om att mixa & matcha. Tror det kommer bli super oavsett! Är så så såååå taggad på detta, som ni kanske märker? PUSS
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress