19 december 2018

NEW YEARS RESOLUTIONS

Allmänt

Godmorgon solstrålar!
Satt och funderade lite över mina planer inför nyår och kom att tänka på att jag för en gångs skull kanske ska ha några nyårslöften? Kommer garanterat inte hålla dessa, men kan ge det ett försök tänker jag! 
 
1. Sköta hemmet. Inför nästa år ska jag verkligen försöka bli bra på att bo ensam och ta hand om min lägenhet. Storstäda minst en gång i veckan, tvätta, diska, vattna blommor, laga och handla egen mat osv. Låter kanske självklart för många, men det är myyyycket att hålla koll på och mycket som ska göras hela tiden. Lägenheten blir som en egen liten bebis:-)
 
2. Göra mer av det jag tycker om. Detta året, eller halvåret blir det (känns sjukt att jag gick i skolan för några månader sedan?), har jag lagt mycket fokus på sådant som "måste" göras och inte lika mycket på sådant som jag "vill" göra. Det vill säga, inte så mycket tid för att göra saker jag tycker om och njuter av! Mitt sociala liv måste bli bättre igen och jag vill kunna bryta av vardagen ibland med spontana aktiviteter. Saknar att ta en fika med en kompis mellan skola/jobb och träning, eller att ta en roadie till Ullared en söndag förmiddag...
 
3. Prioritera rätt. Väldigt luddigt löfte, men syftar framförallt på att lägga tid på de som lägger tid på mig. Att sluta jaga människor som inte har något intresse av att vara med mig! Man ska verkligen ta vara på de äkta & fina vänner och människor i sin omgivning man har och aldrig någonsin ta någon för givet. Måste släppa taget om alla som tar mer energi än vad de ger, och framförallt de som gör en mer ledsen än vad de gör en glad. Det kan vara läskigt, men ibland måste man dansa vidare i livet...
 
4. Testa någonting nytt. Spelar ingen roll vad, men vill göra någonting nytt och spännande nästa år! Flytta till en annan stad? Börja plugga? Resa? Livet står stilla just nu så skulle behöva utvecklas och få vara med om någon slags förändring!
 
Nu får vi se hur det går med det här... haha! Återstår att se helt enkelt.
Puss
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress