1 november 2018

HONG KONG #2

Allmänt

Äääntligen är problemet åtgärdat och jag har äntligen alla mina bilder igen!
Ovan ser ni bilder på hotellet vi bodde på, Mira Hotel. Det var så sjukt fint verkligen! Riktigt lyxigt. 
Av hotellet fick vi bland annat en sån här liten "buddy" som under resan faktiskt blev min best buddy;-) Varför undrar ni då? Jo men det var nämligen så att man kunde ta med denna var som helst och vart man då än gick så hade man wifi. Annars hade man behövt vara desperat efter wifi på restauranger och liknande, men nu hade man lite hela tiden! 
Sedan så hade vi en liten lounge på vår våning som man kunde sitta i när man ville. Där bjöds på buffé varje dag med småplock och snacks. Sjukt tacksamt att sätta sig här, ta en läsk/dryck och käka lite smått och gott! Speciellt när man hade lite bråttom eller inte ville slösa en massa pengar på en stor middag.
Ena dagen åkte vi ju som sagt in till Kina. Vi tog ett tåg och var framme ca 45min senare! Där fick vi gå igenom en massa kontroller och jag fick ansöka om visum... Tog huuuur lång tid som helst:/ MEN det var helt klart värt det, för när vi väl kommit in i Kina så besökte vi en ENORM marknad. Det var liksom flera våningar fyllda med billiga kläder, skor, smycken, väskor... you name it!
Ena dagen när mamma var iväg på mässan för andra dagen i rad så var jag ensam på hotellet. Då bestämde jag mig för att bege mig ut och upptäcka Hong Kong helt på egen hand. Precis utanför hotellet var en stoooor park! Det var så sjukt fint och kulturellt. Man kunde liksom kolla på när lokalt folk dansade, hade Kung-fu övningar, satte upp picknick osv. Kände mig verkligen som en riktig turist haha!
Sista kvällen blev vi bjudna på en sjukt fancy restaurang på ett supervackert hotell! Där bjöds på buffé; ALL mat ni kan tänka er. Maten var verkligen wow; där fanns allt möjligt! Hummer, kött, risotto, skaldjur, grillat osv. Men bäst av allt - där fanns även en efterrättsbuffé OCH en pannkaksstation där man fick tillverka sina egna pannkakor. Fattar ni hur nöjd (och mätt!) jag var efter denna middag? Jag var i paradiset!
 
Tror inte jag har missat att berätta om någonting, men nu har ni i alla fall fått en inblick i vår lilla resa till Hong Kong! Puss
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress