31 december 2017

BYE 2017 HELLO 2018

Allmänt

Åh, vart ska jag börja? Vilket år! Wow. Det har hänt så otroligt mycket och jag blir alldeles varm i kroppen när jag ser tillbaka på alla fina minnen jag skapat i år. Ska bli sorgligt att lämna det bakom sig, men samtidigt spännande att se vad nästa år har att erbjuda!
Miami + Kryssning
Inledde det nya året på bästa sätt, nämligen först i Miami och sedan på MSC Divina (en kryssning) som tog oss till Puerto Rico, Turks&Caicos öarna, och Bahamas. Vilken resa alltså! HELT magiskt bra var den. 
Allsvenskan -> Elitserien
Fick även äran att ta del av att vinna Allsvenskan och därmed gå upp till Elitserien (högsta serien i Svergie) med damlaget. Så sjukt mäktig känsla! Vi hoppade omkring med guldhattar och hade en riktigt bra fest efteråt:-) 
Abu Dhabi
Firade min tunga handbollssäsong (mot slutet av mars) med att åka till Abu Dhabi i några dagar tillsammans med mamma och Thelma. Vi lyckades tyvärr tajma in de enda tre dagarna på året som det är dåligt väder där, men men... Vi fick lite sol och bad i alla fall! Och mycket shopping
Spa: Falkenberg strandbad
Var på spa för första gången någonsin (hur sjukt?) med Noah och mamma. Det var så sjukt gött att få komma iväg och ta det lugnt! Det är så himla fint där dessutom.
Studenter
Eftersom jag känner en del 98or och en av mina bästavänner tog studenten i år så fick jag spendera många timmar på studentmottagningar. Nu längtar man ihjäl sig inför sina egna! Wiiiiiiie::D:D:D:D:
Grekland med tjejgänget
Finner inga ord för denna resa. Den var BÄST! Vi klämde in allt möjligt i en och samma vecka: festande, solande, badande, upptäckande, skrattande, dansande, pratande... ALLT. Zakynthos var verkligen en upplevelse, och att besöka Shipwreck var sjukt häftigt!
Falkenberg x2
Var i vår lilla stuga två gånger i år, ena gången med Rebecca och Lina, och andra gången med Valter. Hade det så sjukt mysigt där båda gångerna! Vi spelade kort, lagade mat, var på stranden, spelade fotboll osv...
Partille Cup
Spelade, som vanligt, världens bästa cup: Partille Cup. Samtidigt spelade Valter European Open med landslaget i Göteborg så det blev alltså två flugor i en smäll:-) Had a blast, like usual. 
Puerto Banus, Marbella, Spanien
Besökte vårt ställe i Spanien med familjen! Där var även Sofia och hennes familj, vilket gjorde att jag fick spendera tid med min bästavän där också. Hade det så obeskrivligt bra där i år! Ååååh, vill tillbaka.
Åhus beachhandboll
Var och kollade på Åhus Beach handboll för första gången, och bodde hos Valter tillsammans med Julia! Vi hade det verkligen så stört roligt är, går inte ens att beskriva. Vill så gärna tillbaka dit, och förhoppningsvis ska jag spela då också!
Göteborg Cup
Egentligen är det ingenting speciellt med denna cup, men i år var det faktiskt så att vi vann hela cupen i Senior kategorin! Jättesköjjjjjjj
Halloween
Firade halloween med mina kära kompisar hemma hos Becca, som hade en grym halloween fest! Har alltid älskat och kommer alltid att älska halloween<3
Blev myndig!
Fyllde 18 år (som jag längtat!!!!) och firade det med en brunch för mina vänninor. Blev riktigt lyckat och kommer aldrig någonsin glömma min 18års dag...
Köpenhamn med Valter
Som en födelsedagspresent fick jag åka till Köpenhamn över helgen med Valter. Det var så mysigt va! Vi strosade omkring på gatorna, käkade goda måltider, myste på hotellet osv. 
London
Strax innan jul åkte jag till London i någon dag med mamma och Noah, där vi bland annat provade på Afternoon Tea, shoppade och käkade gott! Riktigt behövlig resa måste jag säga.
Jul
Firade jul på vanliga, traditionella sättet där vi först var i Jönköping med mammas sida släkten och sedan i Falkenberg med pappas sida. Så mysigt!
Boyfrieeeeend?!!?
Ja, som ni kanske märkt vid det här laget har jag fått kille i år! Vi firar snart 1/2år (♥) och några av mina bästa minnen i år är med honom. Det har inneburit en del timmar på tåg till Kristianstad, och en del sittande på läktaren när han spelar sina matcher haha! Men det har det helt klart varit värt. 
UF företag!
Har även startat ett eget UF företag i år med min grymma UF grupp. FlexiBottle UF heter företaget och vi säljer trendiga, funktionella vätskebehållare i silikon som går att använda till både kalla och varma drycker! Den går även att fälla ihop för att man ska få gott om plats:-) Hur bra?
 
Anonym

Hej! Jättefin blogg, jag undrar bara vart ni bodde i Zakynthos och om ni var nöjda osv? Letar nämnligen lite resor med mina tjejkompisar! Kram

Svar: Hej!! Tack snälla. Vi bodde på Natalie Hotel och var jättenöjda verkligen! Läget var perfekt och hotellet var superfräscht. Zakynthos var riktigt kul överlag, framförallt om man är sugen på festresa:) kram
Tilda Alexandersson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress