30 juni 2017

UTELIV I ZANTE

Allmänt

Kom på att jag var rätt dålig på att berätta om hur våra kvällar såg ut i Zakynthos, så jag tänkte passa på med att göra det nu då det kan vara intressant att få läsa om (...eller?).
 
Vad tyckte jag om utelivet?
Helt ärligt tyckte jag att det var lite sådär; det varierade från dag till dag. Personligen har jag svårt för det här med att gå till barer och klubbar där man omringas av okända människor, klädda i endast bh och trosor typ, samt gamla sliskiga greker som äcklar sig med tjejerna. Lite överdrift nu, haha! Men framförallt när man inte är helt singel heller så trivs man inte lika bra i sånna miljöer... Å andra sidan var det riktigt bra om man bara ville ut och ha kul med dans och drinkar! Det var ju absolut inte dyrt (vi köpte cocktails för 20kr och shots för 5kr), och musiken var riktigt bra på de ställena vi hängde på. De kvällarna som var roligast att vara ute var de kvällar vi redan hade träffat på ett gäng killar tidigare på kvällen (ena dagen träffade vi ett gäng svenska killar, andra dagen britter), och då hade man ju sitt "bestämda" sällskap! Dvs: Lättare att undvika de sliskiga killarna och tjejerna;). 
 
Vilka barer/klubbar rekommenderar jag?
Jag tyckte om Cocktails and Dreams mycket, som både var bra dans-ställe men även bra om man ville ta drinkar. Vi gick ofta dit först, köpte drinkar och shots (då det var väldigt billigt där), dansade en stund på deras övervåning, och strosade sedan vidare. Därefter drog vi antingen till Zeros eller Rescue som hade bra klubbar! Det varierade dock även här, för ena dagen var det världens liv inne på klubbarna medan det var helt dött andra dagen... Vi avslutade även ett par kvällar på Waikiki, som nog var den mest populära klubben! Det var väldigt bra musik där, och till skillnad från många andra ställen var det är bra folk. Enda nackdelen var att man inte kunde dra dit innan typ 3 på natten = inte mycket sömn;)
 
Var vi ute varje kväll?
I princip, ja. Jag valde dock att ta det lite lugnare vissa kvällar... Tror till och med att jag, Lina och Sofia skippade en utekväll helt för att få återhämta sig med sömnen! För mig blev det ju lite hinder med resan som egentligen var menad att vara en rolig, galen festresa, dels då jag råkade vara mitt i en försäsong i handbollen, dels för jag inte varit så sugen på fest det senast (framförallt då när man är "upptagen" så att säga också;). Men ooooj vilken rolig resa vi hade! Det räckte gott och väl för mig att få spendera den med världens finaste vänninor. Som vi skrattade och hade det roligt! En oförglömlig resa minsannnnnnnnn. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress