26 november 2017

WEEKEND IN CPH

Allmänt

Hej på er finisar!
Min helg har spenderats i Köpenhamn med Valter, och tänkte berätta lite om det nedan...
När vi kom fram på lördagen gick vi först till vårt hotell, Hotel Loeven, och checkade in. Vi bytte därefter om och gjorde oss redo för att gå ut på stan. Läget på hotellet var riktigt bra då vi bodde väldigt centralt! Det tog bara någon minut innan man kom ut på shoppinggatorna. Innan vi hann börja gå i butiker köpte vi varsin crêpe (muuuums).
Därefter strosade vi omkring på gatorna, där vi bland annat fick köpt lite nya grejer! Jag köpte en svart jeans jacka och Valter köpte ett par skor...
Det fanns massvis med olika julmarknader som vi även kikade in på. Favoriten var nog den som låg vid Nyhavn. Där fick man se olika bakverk, juldekorationer, smycken osv... Jättemys!
På kvällen åt vi på PS Bar & Grill där jag hade bokat bord för två. Åt en jättesmarrig hamburgare och Valter tog oxfilé (;-))! Rekommenderar verkligen stället alltså, det är både mysigt och gott. Dock måste ni boka bord isåfall för det är väldigt populärt!
Här har ni lite mysiga bilder tagna från hotellrummet<3
På morgonen därefter, alltså imorse, gick vi ut på stan och letade efter något brunch-ställe. Vi hittade ett (minns dock inte vad det heter nu tyvärr) som hade en riktigt mäkig och bra frukostbuffé till ett bra pris. Överlag är det sjukt dyrt i danmark haha, blev nästan förvånad?? Men detta var helt klart värt pengarna. 
 
 
Vid lunch tog jag och Valter tåget hemåt, han mot Kristianstad och jag mot Göteborg. Ligger just nu hemma i min säng och är lagom trött. Ska antingen ta tag i lite plugg eller kolla serie... Ja ni kan ju gissa vad det lär bli;-) PUSS

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress