28 juni 2014

NY tips: Shopping

Tips

GATOR
Fifth avenue: Där finns de flesta butikerna! Många av butikerna är "finare" och kanske mer åt det dyra hållet. Det finns bla abercrombie and fitch, Juicy Couture (som stängs tror jag?), Urban Outfitters osv. Sedan finns det vanligare butiker också så som Zara och H&M. Det är en av de mest populära shopping gator, så jag rekommenderar att ni går där!!
 
Soho district: Här var nog mitt favoritställe då det inte är för mycket folk men mycket bra butiker och även bra utbud. Det var en viss del på gatan som var bra, men resten var rätt tråkiga. Jag hittade i alla fall ett "block" eller vad man nu ska säga som hade Victoria's Secret, PINK, Zara, American Eagle Outfitters, H&M, Hollister osv. Det var hur bra shopping som helst där! Jag gillade nästan det mer än Fifth Avenue. 
 
Lexington Avenue: Här fanns den BÄSTA Victoria's Secret/PINK affären som ni måste till om ni gillar VS. Det fanns även andra bra butiker som var värda att gå till i närheten. Här måste ni gåå, tihihih. 
 
Dessa var nog mina favorit shoppinggator men andra riktigt bra gator är: Bleekers Street, Broadway/Macy's, Green Village osv.

times square fanns det som sagt inte alls mycket shopping, men det fanns en butik där som jag älskade och som jag tycker ni måste gå till: Forever 21. Det var liksom 4 enorma våningar fyllda med snygga forever 21 kläder. Värt!!!
 
AFFÄRER/MÄRKEN
 
Victoria's Secret/PINK: Vem älskar inte VS/PINK? Det finns lite överallt; i soho, vid macy's osv. Där kan man köpa de snyggaste och skönaste underkläderna och bikinis! Sedan finns det även snygga myskläder och träningskläder. Inte alls svårt att hitta en Victoria's Secret/Pink affär- de sviker en aldrig;)
Abercormbie & Fitch: En besvikelse för att vara ärlig. Det kan bero på att man tröttnat lite då det varit populärt i några år nu och ingenting har förändrats i stilen. Det fanns en butik som jag kommer ihåg, och den fanns på Fifth Avenue. Det är ändå värt att kolla in liksom, kan alltid finnas någonting. 
Sephora: Hittas överallt och har jättefint smink! 
Hollister: Inte mycket har ändrats på hollister heller, men fick hem fina shorts därifrån så var ändå nöjd!! Hollister kan man bla hitta i Soho, 5th avenue, Broadway osv. 
Forever 21: Jättebra butik!! Grymt snygga kläder, stort utbud och bra priser!! Där köpte jag mest kläder, alltså tröjor, klänningar och byxor, men även accessoarer som solglasögon. Som jag berättade fanns det en enorm Forever 21 butik i Times Square, med 4 stora våningar fyllda med snygga kläder. Hit måste ni!!
Urban Outfitters: Oj vad förvånad jag blev! Det fanns hur mycket snygga kläder som helst. Jag blev kär!! Det var väldigt mycket coachella stil, vilket var bra då jag skulle på tjejmiddag, men sedan var det mycket snyggt ändå. Det måste vara en rätt underskattad butik, för jag var verkligen förvånad! Jag hittade en Urban Outfitters butik på fifth avenue. 
Nike: Nike är ju väldigt populärt nu! Det finns ju så mycket snygga träningskläder, smäller aaaav!! Verkligen värt att kolla in i butiken. Tror det fanns på fifth, men är inte helt hundra! Det måste ändå vara rätt lätt att hitta, och kommer ihåg att det fanns en Victorias secret affär precis bredvid. 
 
Zara: Finns lite överallt, bla på fifth avenue! De har ju alltid så snygga kläder, och jag vet att det finns i sverige men det är annat utbud i New York så det är alltid värt att kolla! Jättefina kläder, worth a shot.
Bloomingdales: Det finns en massa designer-och märkeskläder där! Alltså är det rätt dyrt men det finns så mycket fint där! Det är alltid kul att kika in liksom. Kommer inte ihåg om det fanns "vanligare kläder", men jaaa.
Macy's: Alltid kul att kika in, finns mycket fint där!!
H&M: Finns i sverige, men precis som Zara är det ett annat utbud i new York. Det finns överallt så det är bara att kika in om man inte har annat för sig!!
21st Century: Ett slags shoppingcenter, mer som en outlet som säljer kläder, accessoarer osv för billigare priser. Där kan man köpa juicy couture billigare osv. Fanns inte överdrivet mycket nsygga kläder, men om man letar noga hittar man mycket fina märken som kostar mindre! Jag hittade ett par sjukt snygga wildfox mjukisar, som jag älskar!
Trump tower: Sååå fint shoppingcenter med fina butiker!
 
Någonting jag verkligen rekommenderar är att gå in i mindre kända butiker, för man kan verkligen hitta mycket fint och det är extra kul då ingen i sverige kan köpa likadant! Det blir lite unikt då och extra "speciellt". Det finns ju för mycket shopping i New York, alltså det är ju vad New York är känt för egentligen typ, haha, så det finns ju alltid fina butiker. De ovanför är de jag kommer ihåg, och de jag hade starkast åsikter om. Men det finns så mycket jag inte hann se!! 
 
Anonym

Snälla, snälla gör en videofyme video på allt du har köpt. Btw älskar din blogg. :*

Anonym

Vart är din bikini ifrån på din insta bild?

Anonym

kan du snälla lägga ut lite bilder från spanien skulle vilja se din förra insta profil bild med typ en råsa bikini

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress