1. Vad heter du? Tilda Olivia Alexandersson

2. Hur gammal är du? 17år

3. Var bor du? Göteborg, i stan

4. Hur ser din familj ut? Släkt? Pappa Niclas, mamma Frida, lillebror Noah (15år), lillasyster Thelma (7år). Sedan har mamma 3 till syskon och pappa 2 till, och alla dem har minst 2 barn! Alltså har jag en del kusiner;) Nästan alla kusiner är i Thelmas ålder dessutom, jag är överlägset äldst!

Mamma
Pappa
Noah
 Thelma 
Några kusiner! (+ Thelma)

5. Singel eller upptagen? Singel

6. Om du vann en miljon, vad skulle du göra? Det första jag kom att tänka på: RESA. Åka till mina drömdestinationer och lyxa till det rejält! Annars tänkte jag på att lägga det på en investering, typ ett hus, eller självklart att skänka till välgörenhet. 

7. Vad gillar du mest/minst med dig själv? Hmmm, mest gillar jag nog att jag är ambitiös. Jag vill alltid göra bra ifrån mig, oavsett om det är i skolan, på handbollen eller med kompisar! Minst är antingen att jag är dålig på att ta emot kritik, eller att jag kan bli ett kontrollfreak hehe

8. Vad är det värsta du vet? Falska och/eller otrevliga människor som bara bryr sig om sig själva... uuusch

9. Drömmar i livet? Lyckas bra med det jag älskar och bli framgångsrik! Mer konkret vill jag dels lyckas bra inom handbollen, men även (lite mer långsiktigt) bli VD eller liknande på ett företag. Kanske jobba utomlands? Drömmer också om att få resa jorden runt och besöka alla mina drömdestinationer:)

10. Vad är det bästa du vet? Mina nära och kära, helt klart

11. Är du beroende av något? Serie, choklad och kostymbyxor

12. Vad vill du ha just nu? Muuums vad gott med choklad(!!)

13. Tränar du? Nästintill varje dag... Måndag, tisdag, torsdag, fredag, lördag och/eller söndag!

14. När går du och lägger dig? Oftast runt 23, försöker i alla fall.

15. Nämn tre saker/personer du saknar. Alldeles för många kompisar... Så får köra på saker istället: england, mitt gamla hus, ESG (min gamla skola)

16. Vad är du rädd för? Min allra största rädsla är att bli ensam. Usch. Jag är sällskapssjuk på riktigt, har hört det ett x antal gånger haha! Annars är jag livrädd för naturkatastrofer och maneter, som sagt:-)

17. Vad ser du fram emot just nu? Julafton och Miami!

18. Favorit film? Omöjligt! Kollar dessutom 9 av 10 gånger på serier. Jag kan ge lite tips på serier i alla fall: Greys Anatomy (hatar men älskar!!), Orphan Black, Suits, White Collar, The Vampire Diaries, Teen Wolf, Gossip Girl, Arrow, Prison Break

19. Vilken godis smak? Choklad, choklad, choklad. Och sockerbitar (♥)

20. Vilka smeknamn har du? Hmm... Tild, titz, titsie, tildo (haha), tildis

21. Vilken slags musik gillar du? Det mesta! Allt från gamla godingar till nya hitlåtar

22. Vilka personer umgås du mycket med? Familjen (och nej, inte min riktiga familj), alltså Sofia, Lina, Rebecca, Lisa, Frida, Sophia, Nardos, Julia och Carro M! Utöver det umgås jag med t.ex. Alexandra, Carro N, Kajsa och mina klasskompisar

23. Drömresa? Just nu vill jag så gärna till Maldiverna!! 

24. Nämn tre konstiga saker om dig.  1) Lever för ketchup med hatar tomater, 2) drömmer alldeles för ofta om att jag är med i en tsunami (överlever som tur är varje gång...), 3) klarar av att se det mesta när det kommer till blod och skador, skulle liksom kunna kolla utan att bli rädd på när något hoppar urled eller på en operation, men jag svimmar nästan när jag tänker på sprutor. Värsta jag vet, fy

Anonym

berätta om dina drömresor/länder du vill besöka och varför:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress