9 februari 2017

PARTY GUIDE: TEMA

Tips

Största dilemmat-> Vad ska jag ha för tema på min middag?

Jag tycker 9 av 10 gånger att temat kan göra nästan hela middagen, om det är ett roligt tema självklart. Jag har märkt att man på många olika middagar väljer att lägga fokus på olika saker; vissa tjejmiddagar är utan tema och då ligger fokuset oftast på själva middagen. Detta fungerar ju hur bra som helst, men å andra sidan kan det vara kul att gå på middag med ett grymt tema där man längtar till att klä upp sig och framförallt- VISA UPP SIG! Tänkte ge lite exempel på teman i olika kategorier
 
MÖNSTER
Animal print, alltså att alla klär sig i djurmönstrade kläder. Kan vara väldigt kul och man kan dessutom köra på djurmönstrad inredning (dvs. att man t.ex. har plasttallrikar osv i samma tema).
 
-Glitter och glamour... det kan vara antingen en klänning i paljett, en ball tisha i paljett, kanske byxor/kjol/shorts eller en snygg kavaj/väska i paljett? Finns mycket att välja på!
 
FÄRGER
-Black and White, ganska enkelt då jag är helt säker på att ALLA äger åtminstone någonting svart och någonting vitt. Man kan kombinera båda, eller bara välja det ena! Easypeasy. Sedan är det lätt att inreda och försöka gå in för temat vad det gäller inredning också!! 
 
White party: alla kommer klädda i vitt! Detta tema är väldigt smidigt och bra på sommaren, men jag tycker även att det funkar galant till de andra årstiderna också. Precis som i "black and white" är det väldigt enkelt då det både är en enkel färg och att man kan välja outfiten hur man vill!! 
 
"Fifty shades of Grey": detta tema hade jag på en av mina tjejmiddagar. Med det menade jag att det skulle vara mycket svart&grått, silke&spets och även masker. Lite ovanligt tema, haha, men funkar ju liksom!
 
Man kan även tilldela alla varsin färg, eller välja mer färglada färger! Det som brukar bli problematiskt med andra färger kan vara att alla oftast inte har något uppklätt i den färgen hemma.  Men ett exempel på ett roligt färgtema är:
-Neon: starka och mycket färger!!
 
FILMER/KÄNDISAR/KARAKTÄRER
 
-Kändisar: Alla kan få varsin kändis att försöka klä ut sig som, t.ex. Lady Gaga.
 
Yrken: Alla får varsitt yrke att klä ut sig som! Exempel på detta kan vara tjuv, polis, militär, businesswoman, superman, prinsessa, barbie, docka, sjukstöterska osv. Detta tema är rätt vanligt skulle jag säga, och det är väldigt roligt! Hur kul som helst när alla går in för rollen och inte vet vad sina kompisar ska klä ut sig som.
 
Filmer/Serier: Grease, The great gatsby, Gossip Girl osv. Jag valde Gossip Girl tema för några år sedan när jag hade brunch, och då menade jag att man skulle se "preppy" ut; blusar, kjolar, kläningar, diadem osv.
 
-Årtal: På tal om det, är det riktigt kul med ett visst årtal!! 90-tal, 80-tal, 50-tal... Riktigt kul att få plocka fram föräldrarnas gamla plagg och ta ett kliv tillbaka i tiden! Ett bonus: en spellista fylld med låtar från den tid du väljer, SÅ KUL. 
 
GOTT OCH BLANDAT
MaskeradMasker, finklänningar, kavajer... MYSTIK!
Afterski: Skidkläder, mössor, underställ, kanske till och med termobyxorna och skidglasögonen.
- Prinsessor: Tilldelas varsin prinsessa, ett exempel är varsin disneyprinsessa!
Röda mattan/Gala: fina klänningar, lockat hår, klackar, uppklätt osv. Hade varit kul med en röd matta och fotografering! Kanske till och med drinkar, och prisutdelning?;)
Sommar: Sommarkläder, bikini, hawaii, exotiska drinkar, mycket färg! Passar kanske bättre på sommaren...
Coachella: Lite kombo mellan hippiestilen och indianstilen! Lockat hår, pannband, mocka, fransar osv.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress