1. Vad handlade din senaste dröm om? - Att jag var en läkare på Greys Anatomy och behövde rädda ett liv haha... Lite annat galet däremellan dessutom! Kanske lite för mycket Greys-tittande för min del;-)
 
2. Har du kvar klädesplagg från när du var liten? - Jo men det tror jag! Dels kläder som Thelma har fått ärva men även en del som har stor betydelse för mig.
 
3. Vilken är din sämsta egenskap? - Svarat på denna fråga ett x antal gånger nu men kanske det med att jag är dålig på att ta emot kritik! 
 
4. Hur många kuddar har du i sängen? - 3 st. En normal kudde underst och sedan två långa&platta kuddar ovanpå<3
 
5. Föredrar du havet eller poolen? - Poolen, to be honest.
 
6. Vad gör du när ingen ser på? - Sjunger och övar på lite dansmoves, haha;)
 
7. Vilket är ditt drömjobb? - VD på ett populärt företag, gärna inom mode, i ett drömkontor högt upp i en av New Yorks hetaste skyskrapor. 
 
8. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? - Hmm, antingen mina ben eller mage typ
 
9. Vad gör dig lycklig? - Stort sett är det väl handboll + mina nära och kära. Men mer konkret blir jag lycklig av att se andra lyckliga och när jag vet att jag gjort skillnad på något sätt, gärna för någon annan. 
10. Vild fest eller romantisk hemmakväll? - Oj, svårt faktiskt! Tycker det är kul om det är en riktigt bra fest men annars är myskväll ett vinnande koncept. 
 
11. Samlade du på något när du var liten? - Åååh, diddl
 
12. Har du några smeknamn? - Tits, titzieh, tildo, tild...
 
13. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du leva i då? - Gossip girl, som alla andra hade sagt. Om det ska vara mer realistiskt hade det varit kul att få vara med i Skam och hänga med William<3
 
14. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? - Enligt många är jag och pappa mest lika i sättet; vi är lugna, "förnuftiga" och ödmjuka på ett särskilt sätt. Men jag och mamma är nästan identiska när det kommer till intressen och fritid! 
 
15. Om du hade fått en dotter nu, vad skulle du döpt henne till? - Oj vad svårt! Har i alla fall bestämt sedan många år tillbaka att namnet ska funka lika bra på engelska som på svenska. Hade varit kul med ett ballt och unikt namn tycker jag!
 
16. Skriv namnen på någon du ser upp till? - Min mamma, Frida.
 
17. Vem skrev du senast med på Facebook? - Mina klasskompisar i en "Squad"-grupp 
 
18. Vad väljer du - chips eller godis? - Alltid godis. 
 
19. Pinsammaste minnet från skoltiden? -  Haha, det finns alldeles för många... Man kissade på sig någon gång, ramlade på något olämpligt ställe, sa fel sak vid fel tillfälle osv. 
 
20. Vilken är din bästa egenskap? - Ambitiös och empatisk tror jag! Jag har själv fått uppfattningen av att jag har ganska lätt för att förstå och analysera människor, hehe. 
 
21. En låt du är beroende av? - Thelmas (dvs, min 7åriga syster) favoritlåt "Minnena för livet" haha...
 
22. Hur ofta går du på fester? - Det varierar! Vissa helger består endast av fester och andra inte av några alls... I genomsnitt är det väl ca 1 fest per vecka eller varannan vecka. 
 
23. Vad är din åsikt om droger? - Har aldrig rökt eller tagit droger, och planerar inte det heller. Folk gör som de vill, men själv tycker jag det är synd att man vill utsätta sig själv för något sånt då det nästintill bara leder till negativa konsekvenser...
 
24. När slog du dig senast? - På en handbollsmatch mot Sävehof! Stukade foten:/
25. Är du beroende av något? - Jag är riktigt sällskapssjuk, så får väl säga kompisar. Annars serier!
 
26. Vad gör dig riktigt förbannad? - Sexister och rasister
 
27. Vad har du alltid i väskan? - Plånbok, hårborste, laddare, nycklar, möjligtvis smink! 
 
28. När vaknade du idag? - Halv 12(!!)
 
29. Vad dricker du till frukost? - Bravos äpplejuice
 
30. Vad gör du om 10 år? - Då är jag 27, och som jag känner nu hade det varit kul att ha hittat min drömkille då! Kanske gifta? Kanske nära att få ett barn? Vill ändå vara en rätt ung mamma, men vill såklart ha hunnit leva innan dess. Sedan hoppas jag på att jag har fått ett roligt jobb typ. 
Mvh tovor i håret

Du har aldrig borste!!!

Svar: Liar<3
Tilda Alexandersson

Anonym

Precis som många andra har du drömmen om att jobba i ett utav de bästa företagen i NY. Men har du någon plan upp dit? Hur ser det ut för dig efter studenten och tror du att du har rätt kontakter för att komma upp dit? Vad gör du om du misslyckas och inte alls kan bli VD i New York? Vet du alltså vägen dit?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress