14 december 2018

STAY TUNED...

Allmänt

 
Nu tänker ni säkert... VAAAAAR är alla bilder på lägenheten?
Har ju trots allt flyttat in för snart 1 månad sedan och ändå har ni inte fått en enda bild?
Let me explain:
 
1. Det tar så sjukt mycket längre tid än vad man tror att bli klar med allt. Även om själva "basen" i lägenheten var klar, dvs väggar/golv/dörrar, så har man ju 75 hela kvadratmeter att inreda också??
2. Att köpa möbler på t.ex. IKEA eller Mio är lika med att sitta i flera timmar och montera ihop delar. Jag är USEL på det. 
3. När man äntligen tror att man köpt hem allt som behövs så kommer man på ca 100 saker till som saknas. 
4. Ett kök tar längre tid än man tror att få klart. För drygt 3 veckor sedan var jag inställd på att köket skulle vara klart... Men icke! Först saknades bänkskiva och det blev väldigt svårt att använda ett ihåligt kök (...). När bänkskivan äntligen kommit så saknades vatten = kan inte diska, kan inte laga mat, kan inte använda köket. Och när kranen och allt äntligen anlänt så var det feeeeeel på den, så jag fick alltså vänta ytterligare en vecka innan det var fixat.
 
Men nu är lägenheten nästan helt klar. Så fruktansvärt skönt! Väntar på en glasvägg men den kommer inte förrän i januari så orkar inte vänta med att få visa er min lilla lägenhet... Ni får helt enkelt fantisera om en glasvägg;-)
 
 
Ett sista tillägg angående en mycket vanlig fråga jag fått om lägenheten (som jag har svarat på tidigare):
Nej, jag har INTE betalat hela lägenheten själv. Jag tror inte att någon 19 åring hade klarat av att betala det själv (såvida man inte råkar vara kille och bäst på sin idrott typ). Mina föräldrar ser det som en invesering då de får tillbaka sina pengar när/om vi säljer den! För att man ska få vara ägare i en lägenhet måste man dock göra en egen insats, vilket jag har gjort med mina egna pengar. Jag står även, självklart, för alla månadskostnader såsom hyra & el. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna jobba tillräckligt hårt och mycket för att kunna betala lägenheten själv en vacker dag, men för tillfället är jag tyvärr inte där i livet än. Förstår att många av er genuint undrar och är nyfikna! Men jag vill inte heller att ni ska få uppfattningen att jag får det serverat på ett silverfat... Är dock väldigt tacksam och lyckligt lottad över möjligheten och det är ingenting jag ska soppa under mattan självfallet:). 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress